משחקי שולחן במושב ערוגות

יום שישי, 24 באפריל 2015

[פורסם לראשונה בבלוג המקורי בתפוז בחודש פברואר]

בשונה מרוב ערבי המשחקים המתקיימים בסוף השבוע הפעם נפגשנו בשלישי.
הגיעו גנאדי, זוהר, איציק, גיא ו,,,,מלכה!
אל פורום משחקי הלוח בתפוז הגעתי כשעקבתי אחרי תגובה של ניק לא מוכר שהגיב לאחת הרשומות בבלוג הראשי שלי
בהמשך פגשתי אותה בפעם הראשונה אצל גיא שהזמינותנו ללמוד אצלו את "פורטוריקו" ומאז יוצא לנו לשחק יחד רק לעיתים נדירות וכל פעם שכזו היא חגיגה.
היינו שבעה והעדפנו להתפצל לשני שולחנות, הצבנו את שניהם הפעם זה לצד זה בפינת האוכל ונדמה לי שזה רעיון מוצלח יותר במיוחד בימים קרים אלה בהם איזור הכניסה לבית אינו מחומם דיו.
התחלנו עם משחק חדש שגנאדי הביא - "אינדיגו". המשחק מזכיר מעט את צורו החביב על אורן כך שהוא הצטרף

המטרה היא לאסוף אבנים טובות הממוקמות במרכז הלוח וסביבו.
כל שחקן בתורו שולף אריח ומניח אותו תוך נסיון ליצור שביל שיוביל אליו את האבנים.
המשחק מתאים ל- 2-4 משתתפים, קליל ומהיר וניתן להשיג אותו בחנויות משחקים בארץ שזה יתרון גדול.

בשולחן שלידינו התחילו עם טקנוקו, משחק חדש אצלנו, זוהר איציק וגיא טענו שמדובר במשחק סתמי
אני טוענת שזה רק משום שלא השתתפתי איתם בשולחן surprise
ולא מבינה איך אפשר שלא להתלהב ממשחק עם חלקים חמודים כלכך
בסוף השבוע אני מתכוונת לשחק אותו עם המתבגרים וצופה שיאהבו, אז גם אדווח עליו בהרחבה.

לאחר אינדיגו אורן פרש,  והחלטנו להמשיך עם שבעת פלאי עולם שמלכה רכשה לאחרונה גם כדי ללמדותה וגם משום שבמשחק זה אתה משפיע ומושפע משני השחקנים שלצידך, מה שהופך את המשחק למושלם בשלושה שחקנים כי כך כולם משפיעים על כולם.
במשחק לכל שחקן לוח של עיר אותה הוא מנסה להשביח ע"י בנית פלאי עולם
המשחק מתנהל באופן מיוחד :
כל השחקנים בוחרים קלף מתוך החפיסה שבידם ואת שאר הקלפים הם מעבירים לשחקן שיושב לצידם.
זו פעם שלישית בה אני משחקת 7 Wonders בכל משחק שיחקתי על לוח אחר ובכל פעם נוצרים מצבים שונים ואתה מנסה להפיק את המיטב מהקלפים שברשותך.
לא כל חברי מחבבים את המשחק ואני נוטה לחשוב שיש שלמספר השחקנים סביב השולחן השפעה רבה על מידת ההנאה ממנו.
  
וכמובן שגם ניצחון מוסיף


עד שבשולחן שלידנו סיימו לשחק פאוור גריד הספקנו בשולחן שלנו לשחק את Kingdoms שרכשתי לאחרונה יד שניה במצב מדהים




סיימנו יחד בשני השולחנות והתאחדנו לשולחן אחד כדי ללמוד משחק קלפים חדש שמלכה הביאה
Port royal
המשחק מיועד לעד ארבעה שחקנים, היינו חמישה אז מלכה ואני שיחקנו יחד.
                    

אהבתי את המשחק. אני אוהבת משחקים שיש בהם לקיחת סיכון ואסטרטגיה ושמחה רבה
הגברים סביב השולחן קטלו את המשחק
מה שמוכיח שוב שאני חייבת נשים נוספות בקבוצה.
חייבת!

סיימנו אחרי חצות, מחציתנו נטשו את המערכה ונותרנו רק איציק, זוהר ואני
המשכנו עם איסלה דורדה אותו קיבלתי בטרייד האחרון



בפעם הראשונה שיחקתי בו אצל רואי וזויה, גם אז מלכה השתתפה וזה היה אחד המשחקים היותר הזויים שיצא לי לשחק
לכל שחקן יש משימות סודיות ומקומות בהם הוא אמור למצוא אוצרות על האי
אלא שלשחקנים האחרים יש תוכניות אחרות וכל שחקן מנסה למשוך את הקבוצה למקום אחר
הופתעתי לגלות שאין למשחק מערך בעברית [לתשומת ליבם של הצדיקים המתרגמים משחקים לשפת הקודש].
הפעם זוהר ניצח והשאיר את איציק ואותי לאכול אבק הרחק הרחק מאחור,,,

         

לסיום חיפשנו משהו קליל ומשעשע
זוהר בחר את משחק הברווזים עליו כבר הרחבתי כאן
בקצרה אסביר שלכל שחקן יש ברווז גומי מקסים איתו הוא צריך לאסוף את כל הטוקנים ובסוף הסיבוב עליו לחזור לביוב.
היתה זו בחירה מוצלחת לשעת לילה כה מאוחרת וכדי לאתגר את עצמנו בחרנו לסדר את האריחים באופן שבו יש קצוות מחודדים רבים,
כשהברווז נתקל בקיר הוא עוצר ומסתובב 180 מעלות ועל לוח שכזה הוא נתקל ונתקל ונתקל,,,
בתחילת המשחק כל אחד מאיתנו פנה לכיוון אחר



אלא שהמשחק הסתיים בסצינה קורעת לב שכבר העלתי לפייסבוק, בה הברווזים של איציק ושלי עומדים זה מול זה, קלף הניצחון בידי כשלפתע, האיציק, במהלך שפל, שולף את קלף מספר 1, גורם לי להיתקל בו ואני נאלצת להסתובב לאחור ולצפות בו מגיע בקלות אל הביוב,,,

זוהר מילמל לעצמו "איזה משחק אכזר,,,"  ותיעד את הרגע הבלתי נסלח





סיימנו אחרי שלש
אין על ימים חופשיים בהם ניתן לשחק ללא גבול
כן ירבו !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה